Raccolta di granati (più altri minerali) in Italia (Collecting garnets (plus other minerals) in Italy)

discussioni circa il forum e circa i minerali in genere
Rispondi
Sean
Messaggi: 3
Iscritto il: ven 08 feb, 2019 19:49

Raccolta di granati (più altri minerali) in Italia (Collecting garnets (plus other minerals) in Italy)

Messaggio da Sean » ven 08 feb, 2019 20:28

Hello,

My name is Sean and I’m a mineral collector from Canada. I’m planning to travel abroad this year and I’m looking at countries like Italy.

I am in need of a guide, if I do go to Italy, to take me to places where I can find minerals like Grossulars (Hessonites), Andradites (Demantoids and/or Topazolites), perhaps some Almandines, Perovskites, and maybe some minerals from the Zeolite Group. Do you guys know anyone who can help me? Or any mineral clubs that can help me?


Ciao,

Mi chiamo Sean e sono un collezionista di minerali dal Canada. Sto programmando di viaggiare all'estero quest'anno e sto guardando paesi come l'Italia.

Ho bisogno di una guida, se vado in Italia, per portarmi in posti dove posso trovare minerali come Grossulars (Hessonites), Andradites (Demantoids e / o Topazolites), forse alcuni Almandines, Perovskites e forse alcuni minerali dal gruppo Zeolite. Ragazzi, conoscete qualcuno che può aiutarmi? O qualche club minerale che può aiutarmi?

Spiacente, ho usato Google Translate. L'italiano non è la mia prima lingua.

Avatar utente
Di Domenico Dario
Messaggi: 7014
Iscritto il: ven 14 set, 2007 13:33
Località: Allumiere,Roma.

Re: Raccolta di Granati (Più Altri Minerali) in Italia (Collecting Garnets (Plus Other Minerals) in Italy)

Messaggio da Di Domenico Dario » sab 09 feb, 2019 7:44

Per quale motivo cerchi questi minerali ? per studio o per commercio ?

Sean
Messaggi: 3
Iscritto il: ven 08 feb, 2019 19:49

Re: Raccolta di Granati (Più Altri Minerali) in Italia (Collecting Garnets (Plus Other Minerals) in Italy)

Messaggio da Sean » sab 09 feb, 2019 15:36

Per divertimento (e per lo studio). Non vendo né commercia minerali. Inoltre non compro minerali da nessuno. Preferisco assolutamente trovare i miei minerali.

Ora, dal momento che non ho mai effettuato una raccolta in Italia, ho sicuramente bisogno di aiuto per trovare luoghi in posti come il Piemonte e la Valle d'Aosta.

A proposito, parli inglese?


English:

For fun (and for studying). I do not sell nor trade minerals. I also do not buy minerals from anyone. I absolutely prefer to find my own minerals.

Now, since I've never collected in Italy before, I definitely need help with finding any locations in places like Piedmont and Aosta Valley.

By the way, do you Speak English?

Avatar utente
VARVELLO
Messaggi: 2364
Iscritto il: ven 21 ott, 2005 15:08
Località: Stresa
Contatta:

Re: Raccolta di Granati (Più Altri Minerali) in Italia (Collecting Garnets (Plus Other Minerals) in Italy)

Messaggio da VARVELLO » lun 11 feb, 2019 11:53

hi Sean, please give a look at my web site : www.mineralservice.com
I sell minerals but also I can guide you at minerals sites in Ossola valley, Piedmont
cheers
Sergio

Sean
Messaggi: 3
Iscritto il: ven 08 feb, 2019 19:49

Re: Raccolta di granati (più altri minerali) in Italia (Collecting garnets (plus other minerals) in Italy)

Messaggio da Sean » mar 05 mar, 2019 15:46

I know I'm late with my reply and I do apologize for that.

Anyway, I would like to say; thanks, I'm still planing my trip for this year. If you guys have any more info about where to collect in Piedmont for Garnets, please let me know. Thank you and have a nice day.

Rispondi

Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 43 ospiti